Czwartek, 20 marca 2025
Imieniny: Aleksandra, Klaudia, Anatol
słonecznie
A A A

Wyrównanie szans edukacyjnych uczniów gminy Szubin

Wyrównanie szans edukacyjnych uczniów gminy Szubin

Gmina Szubin 31.12.2024 r. dla powyższego zadania podpisała umowę o dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Priorytetu FEKP.08 Fundusze Europejskie na wsparcie w obszarze rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego, Działania FEKP.08.12 Kształcenie ogólne BydOF-IP.

Głównym celem projektu jest wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci i młodzieży poprzez podniesienie jakości i efektywności oraz zwiększenie dostępności kształcenia ogólnego. Projekt zakłada realizację kompleksowego programu edukacyjnego nastawionego na podniesienie jakości kształcenia ogólnego poprzez wsparcie 420 uczennic i uczniów oraz 80 nauczycielek i nauczycieli szkół kształcenia ogólnego z terenu Gminy Szubin, dla których Gmina jest organem prowadzącym.

Szkoły które otrzymają wsparcie w ramach projektu:

  • Szkoła Podstawowa nr 1 im. Króla Władysława Jagiełły w Szubinie,
  • Szkoła Podstawowa nr 2 im. Władysława Broniewskiego w Szubinie ;
  • Szkoła Podstawowa im. Polskich Olimpijczyków w Turze ;
  • Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wielkopolskich w Rynarzewie;
  • Szkoła Podstawowa im. Ziemi Pałuckiej w Królikowie;
  • Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Kowalewie;
  • Szkoła Podstawowa im. A. Grubby w Kołaczkowie .


Projekt przewiduje realizację następujących zadań:
1. Wsparcie dla szkół i placówek;
2. Program rozwoju kompetencji dzieci i młodzieży;
3. Program rozwoju kompetencji nauczycielskich.

W wyniku realizacji projektu uczennice i uczniowie podniosą i uzupełnią kompetencje kluczowe oraz społeczno-emocjonalne, podniosą umiejętności w zakresie uczenia się, otrzymają wsparcie wyrównawcze i profilaktyczne.
Nauczycielki/le podniosą umiejętności i kompetencjezawodowe w zakresie kompetencji cyfrowychoraz w zakresie dydaktyczno - metodycznym , a szkoły staną się placówkami dostępnymi, wyposażonymi w nowoczesny sprzęt i specjalistyczne sale.



Zadanie  nr 1 obejmuje realizację działań mających na celu podniesienie standardów bazy dydaktycznej w szkołach objętych projektem poprzez realizację prac remontowych związanych z dostosowaniem pomieszczeń do nowej funkcji (sala językowa) oraz ich doposażenie w pomoce dydaktyczne oraz specjalistyczny sprzęt sal językowych w następujących szkołach SP: Rynarzewo, Tur, Kołaczkowo, Królikowo, Kowalewo oraz 2 szkół w Szubinie. Prace remontowe, to element zadania bez którego realizacja projektu nie byłaby możliwa.


Zakres zadania nr 2 obejmuje realizację:
I – Zajęć lingwistycznych dla 300 uczniów/uczennic. Zakres nabywanych
kompetencji: kształcenie u uczniów sprawności językowych umożliwiających
funkcjonowanie w społeczeństwie, a także umożliwiające dalszą edukację
językową;
II– Zajęć o charakterze terapeutycznym dla 120 uczniów/uczennic. Zakres nabywanych
kompetencji: nabycie umiejętności stymulowania rozwoju poznawczego, dzięki nabyciu umiejętności wytwarzania automatycznych powiązań między obrazem słuchowym słowa a jego obrazem wzrokowym oraz realizacją graficzną, radzenie sobie z cyberprzemocą; kompetencje przekrojowe
III –Wyjazdowe warsztaty językowe dla 300 Uczniów/ uczennic. Zakres nabywanych kompetencji:
przełamanie barier językowych, rozwinięcie biegłości w posługiwaniu się j.
angielskim, utrwalenie uzyskanej wiedzy oraz pozyskanie nowej, nabycie
umiejętności posługiwania się na co dzień wyłącznie językiem angielskim.

Zadanie nr 3  - Program rozwoju kompetencji nauczycielskich  obejmuje realizację programu rozwoju kompetencji nauczycielskich dla łącznie 80 Nauczycieli/ nauczycielek.
I – Szkolenie z kompetencji cyfrowych  
II - Szkolenie dydaktyczno - metodyczne

 

Wydatki ogółem i wydatki kwalifikowalne 1 833 542,40 zł
Dofinansowanie 1 647 990,40  zł
Dofinansowanie UE 1 556 435,39 zł




#FunduszeUE

#FunduszeEuropejskie