Poniedziałek, 21 kwietnia 2025
Imieniny: Anzelm, Bartosz, Feliks
słonecznie
12°
A A A

Deklaracja dostępności

Urząd Miejski w Szubinie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony www.szubin.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Link do wyniku przeprowadzonej analizy.

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

Data sporządzenia deklaracji:

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

-filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,

Powody wyłączenia:

- filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

Oświadczenie sporządzono dnia:24.03.2020

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Natalia Jaroszewska, natalia.jaroszewska@szubin.pl lub telefonicznie 523910730

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

  1. Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.

 Urząd Miejski w Szubinie obsługuje interesantów w dwóch lokalizacjach:

  • Budynek główny przy ul. Kcyńskiej 12:

Do budynku prowadzą dwa ogólnodostępne dla interesantów wejścia od ul. Kcyńskiej. Wejście główne możliwe schodami lub podjazdem dla wózków inwalidzkich, a także dla rodziców z wózkami dziecięcymi.

  • Budynek przy ul. Kcyńskiej 12 a:

Do budynku prowadzi jedno ogólnodostępne dla interesantów wejście od ul. Kcyńskiej. Wejście do budynku możliwe po pokonaniu 1 schodka.

2. Opis dostępności korytarzy, schodów, wind.

  • Budynek główny przy ul. Kcyńskiej 12:

Z holu głównego można dostać się do Biura Obsługi Klienta, Wydziału Świadczeń Rodzinnych, Wydziału Spraw Obywatelskich, Wydziału Edukacji Sportu i Rekreacji oraz Wydziału Gospodarki Przestrzennej.  Na pierwsze piętro, gdzie znajdują się biura  Wydziału Finansowego i Budżetu, Wydziału Finansów Oświaty, Referatu Organizacyjnego i Promocji   prowadzą schody. Na parterze znajduje się jedna toaleta dla osób niepełnosprawnych. Korytarze i drzwi na parterze są przestronne i posiadają odpowiednią szerokość zapewniającą swobodne poruszanie się osobom na wózkach inwalidzkich.

  • Budynek przy ul. Kcyńskiej 12 a:

Z holu głównego można dostać się do punktu kasowego Banku Spółdzielczego. Na wyższe kondygnacje prowadzą schody.

Opis dostosowań.

W Urzędzie Miejskim w Szubinie wdrożono system kolejkowy ułatwiający dostęp do Wydziału Świadczeń Rodzinnych. Istnieje możliwość umówienia spotkania z interesantem na parterze w Biurze Obsługi Klienta.

Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.

Na posesji Urzędu Miejskiego w Szubinie znajduje się parking ogólnodostępny dla interesantów. Brak wydzielonych miejsc dla osób niepełnosprawnych.

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.

Zgodnie z ustawą z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym ma prawo wstępu do Urzędu Miejskiego w Szubinie.

Możliwość wejścia do budynku z psem asystującym nie zwalnia osoby niepełnosprawnej z odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psa asystującego.

Osoba niepełnosprawna nie jest zobowiązana do zakładania psu asystującemu kagańca oraz prowadzenia go na smyczy.

Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

Głuchoniemi klienci Urzędu Miejskiego w Szubinie oraz osoby mające trudności w komunikowaniu się mogą skorzystać z pomocy pracowników Urzędu Miejskiego w Szubinie posługujących się językiem migowym (PJM), tłumacza języka migowego lub tłumacza-przewodnika podczas załatwiania swoich spraw w urzędzie.

Usługa tłumacza jest bezpłatna dla osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.

Osoby uprawnione są zobowiązane zgłosić zamiar korzystania z usługi tłumacza ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się, co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w urzędzie (z wyłączeniem sytuacji nagłych), kontaktując się z pracownikiem Urzędu Miejskiego w Szubinie, na adres e-mail: um@szubin.pl na numer fax: 52-384-80-71 podając sposób przekazania informacji zwrotnej lub telefonicznie: 52-391-07-00 lub 52-391-07-19.