Wtorek, 15 października 2024
Imieniny: Jadwigi, Teresy, Brunona
słonecznie
12°
A A A

Tekst łatwy do czytania

INFORMACJE O DZIAŁALNOŚCI
URZĘDU MIEJSKIEGO W SZUBINIE
Tekst łatwy do czytania (ETR)

Urząd Miejski w Szubinie, czyli w skrócie urząd lub ratusz znajduje się przy ul. Kcyńskiej 12 w Szubinie.

Tutaj jest główny budynek urzędu, w którym pracują burmistrz i urzędnicy.


Budynek ma trzy wejścia, ale tylko wejście główne od strony ul. Kcyńskiej jest odpowiednie dla osób z niepełnosprawnościami, osób starszych i dla mam z dziećmi.

Jeśli przyjedziesz do nas autem - zaparkuj na specjalnie oznaczonym miejscu.

Za bramą wjazdową w pobliżu wejścia bocznego od ul. Kcyńskiej 12 znajduje się parking dla  interesantów, jest tutaj wyznaczone miejsce postojowe dla osób z niepełnosprawnością.

 

BURMISTRZ SZUBINA

Burmistrz jest kierownikiem urzędu.

Burmistrzem Szubina jest Mariusz Piotrkowski

Burmistrz przyjmuje interesantów w sprawie skarg i wniosków w każdy wtorek w godz. 7:30 - 15:30 (po wcześniejszym uzgodnieniu terminu - tel. 52 391-07-19).

Burmistrzowi w pracy pomagają Zastępca Burmistrza, Sekretarz Gminy, Skarbnik Gminy oraz pracownicy wydziałów i referatów.

Czym zajmuje się urząd?

W urzędzie można się zameldować, zgłosić prowadzenie własnej firmy, wyrobić dowód osobisty, zgłosić, gdy urodzi się dziecko. To w urzędzie otrzymasz akt zgonu czy akt urodzenia. W urzędzie można też wziąć ślub cywilny.

W urzędzie zapłacisz podatki. To tutaj dostaniesz pozwolenie na wycięcie drzewa.

Urząd zajmuje się też drogami, chodnikami. Ochrona środowiska, segregowanie śmieci i zieleń w mieście to także rzeczy, za które odpowiada urząd.

GODZINY PRACY URZĘDU:

  • poniedziałek 7:30 - 15:30
  • wtorek 7:30 - 17:30
  • środa 7:30 - 15:30
  • czwartek 7:30 - 15:30
  • piątek 7:30 - 15:30

JAK ZAŁATWIĆ SPRAWĘ W URZĘDZIE?

Żeby załatwić sprawy w ratuszu osoby ze szczególnymi potrzebami mogą:

  • napisać pismo lub wiadomość i wysłać na adres e-mail: um@szubin.pl
  • napisać pismo lub wiadomość i wysłać faks pod numer: 52-384-80-71
  • zadzwonić do Urzędu pod numer: 52 391-07-00
  • napisać pismo i wysłać je na adres:

Urząd Miejski w Szubinie
ul. Kcyńska 12
89-200 Szubin

  • napisać pismo i złożyć je w Biura Obsługi Klienta mieszczącym się na parterze w budynku przy ul. Kcyńskiej 12.

Biuro Obsługi Klienta to biuro, w którym można zostawić pisma, podania i dokumenty. Tutaj możesz wziąć specjalne druki, które będą potrzebne do załatwienia sprawy w urzędzie.

  • napisać pismo i wysłać za pomocą platformy e-PUAP

e-PUAP to Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej, trzyba mieć dostęp do internetu i założone konto. Po zalogowaniu należy wyszukać podmiot Urząd Miejski w Szubinie.

Jak trafić do Biura Obsługi Klienta?

Wchodzisz wejściem głównym od ul. Kcyńskiej, biuro znajduje się na parterze, na wprost wejścia do budynku, ma przeszklone drzwi.

USŁUGA TŁUMACZA MIGOWEGO

Głuchoniemi klienci Urzędu Miejskiego w Szubinie oraz osoby mające trudności w komunikowaniu się mogą skorzystać z pomocy pracowników Urzędu Miejskiego w Szubinie posługujących się językiem migowym (PJM), tłumacza języka migowego lub tłumacza-przewodnika podczas załatwiania swoich spraw w urzędzie.

Usługa tłumacza jest bezpłatna dla osób niepełnosprawnych.

Jeśli planujesz wizytę w Urzędzie Miejskim w Szubinie i chcesz skorzystać z usługi tłumacza języka migowego skontaktuj się z pracownikiem Urzędu Miejskiego w Szubinie:

  • wyślij wiadomość na adres e-mail: um@szubin.pl
  • wyślij fax na numer: 52-384-80-71
  • lub zadzowń po numer telefonu: 52-391-07-00

Toalety dla osób niepełnosprawnych

Specjalna toaleta znajduje się na parterze, po lewej stronie od wejścia głównego do budynku.