Burmistrz Szubina uprzejmie informuję, że od dnia 21 października 2020 r. rozpoczął się nabór wniosków o dofinansowanie dla beneficjentów uprawnionych do podwyższonego poziomu dofinansowania w Programie priorytetowym „Czyste Powietrze” (dalej: część 2 programu).
W ramach Części 2 programu istnieje możliwość finansowania przedsięwzięć rozpoczętych do 6 miesięcy przed datą złożenia wniosku o dofinansowanie oraz nie wcześniej niż w dniu 15.05.2020 r.
Dla kogo dofinansowanie?
Beneficjentem Części 2 programu jest osoba fizyczna, która łącznie spełnia następujące warunki:
1) jest właścicielem/współwłaścicielem budynku mieszkalnego jednorodzinnego lub wydzielonego w budynku jednorodzinnym lokalu mieszkalnego z wyodrębnioną księgą wieczystą,
2) przeciętny miesięczny dochód na jednego członka jej gospodarstwa domowego wskazany w zaświadczeniu wydawanym zgodnie z art. 411 ust. 10g ustawy – Prawo ochrony środowiska, nie przekracza kwoty:
a) 1400 zł w gospodarstwie wieloosobowym,
b) 1960 zł w gospodarstwie jednoosobowym.
Gdzie po żądanie wydania zaświadczenia?
Organem uprawnionym do podania wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu jest burmistrz, wójt, prezydent miasta po wcześniejszym zgłoszeniu przez beneficjenta żądania w sprawie wydania zaświadczenia.
W celu wydania ww. zaświadczenia beneficjent uprawniony do podwyższonego poziomu dofinansowania zwraca się do Burmistrza Szubina, z przedmiotowym żądaniem wydania zaświadczenia o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego.
Należy pamiętać, że o wydanie zaświadczenia należy się zwrócić do gminy zgodnie ze swoim adresem zamieszkania.
Osoby zakwalifikowane do podwyższonego poziomu dofinansowania mają szansę na dotację do 60% poniesionych kosztów realizacji eko-inwestycji (maksymalnie do 37 tys. zł). Dodatkowo dla wszystkich w rozliczeniu PIT – dostępna jest ulga termomodernizacyjna (do 53 tys. zł)
Gdzie składać wnioski?
Wnioski o dofinasowanie należy składać:
- do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu z siedzibą przy ul. Fredry 8, 87-100 Toruń.
(tel. 56-62-12-360, 56-62-12-361 lub infolinia 22-340-40-80)
Wnioski o dofinansowanie można składać:
- poprzez aplikację internetową, tj. Portal Beneficjenta dostępny na stronie internetowej właściwego Funduszu (konieczne dostarczenie również formy papierowej z wymaganymi podpisami), lub
- poprzez serwis gov.pl (wymagana wyłącznie forma elektroniczna z podpisem zaufanym lub kwalifikowanym).
Szczegółowe informacje o składaniu i rozpatrywaniu wniosków o dofinansowanie zawarte są w Regulaminie naboru wniosków o dofinansowanie przedsięwzięć w ramach programu priorytetowego „Czyste Powietrze”.
Nie jest możliwa korekta wniosku o dofinansowanie (w rozumieniu § 2 ust. 14 Regulaminu naboru wniosków) złożonego w ramach Części 1 programu przed dniem 21.10.2020 r. zmieniająca go na złożony w ramach części 2 programu. Jeżeli Wnioskodawca złożył wniosek o dofinansowanie przed dniem 21.10.2020 r., ale nie zawarł umowy o dofinansowanie może wycofać wniosek i złożyć go ponownie na warunkach Części 2 programu, z zastrzeżeniem spełnienia wymogów dotyczących terminu rozpoczęcia i zakończenia przedsięwzięcia wskazanych w programie, tj. nie wcześniej niż przed dniem 15.05.2020 r.
Link do strony WFOŚiGW w Toruniu: